Комунальний
заклад
«Дошкільний
навчальний заклад
(ясла-садок)
№ 382 «Джерельце»
Харківської
міської ради
ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ
з розвитку мовлення і культури
мовленнєвого спілкування
(мовленнєве спілкування + художня література).
з
дітьми ІІ молодшої групи
Програмовий зміст:
·
Вчити дітей відповідати на запитання
вихователя за змістом знайомої казки «Маша і Ведмідь». Емоційно сприймати її зміст; вчити відгадувати загадки; називати дії, відображені на
картинках. Продовжувати
вчити узгоджувати рухи з текстом, під час виконання пальчикової гімнастики.
Вчити прийому
«защіплювання» під час роботи з тістом.
· Розвивати
зв’язне та діалогічне мовлення, мовне дихання, силу голосу; увагу, зорове і слухове
зосередження, мислення, дрібну і загальну моторику. Формувати уявлення дітей
про колір, форму та геометричні фігури, під час роботи з картками. орієнтуватися
у просторі.
·
Виховувати
інтерес до казок, до художніх творів; працелюбність, товариськість.
Матеріали
та обладнання:
· книжки,
ілюстрації по казці «Маша і Ведмідь»;
·
іграшки
(лялька, ведмедик);
·
картки-картинки
із зображенням короба та пиріжків, простий олівець;
·
картки-основи
із зображенням 3-х дівчаток в одязі різного кольору, трикутники і повітряні
кульки синього, зеленого та червоного кольору, вирізані з картону;
·
аудіо
записи фонової музики;
·
тісто,
квасоля, горох, підкладні дощечки, таці.
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Організація дітей.
Вихователь:
Сьогодні до нас
прийшло дуже багато гостей. Давайте з ними привітаємось віршиком
Ми вітаємось.
До гостей
дорогих,
Посміхаємось!
Вихователь:
Я сьогодні вранці йшла
Та ведмедика знайшла.
Мишко плакав біля сада:
«В дитсадок хочу, к малятам!»
(Ведмідь-лялька
заходить з ревом у-у-у) .
Вихователь:- Подивіться,
діти на цього сумного Ведмедика. Але із якої ж казочки ти до нас прийшов? Існує
багато казок, в яких ти живеш.
-
Малята, які ви знаєте казки, де персонаж – Ведмідь?
Діти: - «Колобок», «Рукавичка», «Теремок».
Вихователь:- Ведмедик мені
каже, що приніс для малят загадки. Якщо вони їх відгадають, то дізнаються з
якої він казки.
·
Сидит в корзине девочка
У мишки за спиной,
Он, сам того не ведая,
Несет ее домой.
Ну, отгадал загадку?
Тогда скорей ответь!
Название этой сказки….
Ответ: Маша и Медведь
А корзинка – нелегка,
Сесть бы на пенек,
Съесть бы пирожок.
Ответ: Маша и медведь
·
Чтоб решить задачу нашу,
Призадумайся всерьез:
В чем медведь однажды Машу
С пирогами вместе нес?
Ответ: В коробе
Далеко она ...
Ответ: Глядит
·
Только Маша не
дает
На пенек присесть
И румяный пирожок
По дороге ...
Ответ: Съесть
·
Отвечайте на вопрос:
-
Кто в корзине Машу нес? (Медведь)
-
Кто садился на пенёк?…(Медведь)
-
Кто хотел съесть
пирожок? (Медведь)
-
Сказочку ты знаешь ведь?
-
Кто же это был? … Медведь
Вихователь: - Молодці, мої
малята! Дуже гарно відгадали загадки. Що у тебе сталося, Ведмедику? Чому ти
плачеш?
Ведмідь: - Послала мене
Машенька, віднести пиріжки до бабусі й дідуся. Вона мені наказувала: «Не сідай
на пеньок, не їж пиріжок, неси бабусі, неси дідусі».
«У-У-У» (плаче)
Ведмідь:
- А
я йшов, йшов, сів на пеньок і з'їв пиріжок, а потім ще один. Так все і з'їв. Що
я тепер Маші скажу? А тут Сорока-Білобока летіла і підказала: «Іди до малят у
дитячий садочок. Вони все вміють і тобі допоможуть».
Ведмідь:- Малята, а ви справді
мені допоможете?
Вихователь: - Звичайно, ми
тобі допоможемо. Але спочатку, малята хотіли б розповісти казочку «Маша і
Ведмідь».
Всі
сідайте скоріш малюки,
Розкажемо
казочку ми залюбки.
3. Бесіда за змістом казки.
Вихователь: - Якими словами
починається казка?
Діти: - Жили були
...
Вихователь: - Хто?
Діти: - Дідусь і
бабуся
Вихователь: - Та була у
них, хто?
Діти: - Онука Маша.
Вихователь: - Куди
покликали подруги Машу?
Діти:
-
В ліс.
Вихователь: - Що трапилося
з Машею в лісі?
Діти:- Вона заблукала.
Вихователь: - Як Маша стала
кликати подруг?
Діти: - Ау-ау.
Вихователь: - Що Маша
знайшла в лісі?
Діти:
-
Хатинку, будинок
Вихователь: - Хто в ній
жив?
Діти:
-
Ведмідь.
Вихователь: - Що робила
Маша коли жила у Ведмедя?
Діти: - Пічку топила,
кашу варила
Вихователь: - А ведмідь
відпускав Машу додому?
Діти: - Ні.
Вихователь: - Що Маша
попросила віднести в село?
Діти:
- Пиріжки.
Вихователь: - Для кого
гостинці?
Діти:
-
Для дідуся і бабусі.
Вихователь: - Куди Маша
поклала пиріжки?
Діти: - В короб.
Вихователь: - А сама куди
сховалася?
Діти: - В короб під
пиріжки.
Вихователь: - Що став
говорити ведмідь, коли ніс короб?
Діти:
-
Сяду на пеньок, з'їм пиріжок
Вихователь: - А Маша йому з
короба, що відповідала?
Діти: - «Високо
сиджу, далеко дивлюся...»
Вихователь: - Хто злякав
Ведмедя у селі?
Діти: - Собаки.
Вихователь: - Хто вийшов на
ганок та відкрив короб?
Діти:-
Дідусь
та бабуся.
Вихователь: - Кого вони там
побачили?
Діти: - Машеньку.
Вихователь: - Зраділи
бабуся з дідусем, давай Машу обіймати, цілувати, розумницею називати.
(Сидячи на
стільчиках обіймають руками самі себе).
Вихователь: - Ось і казочці
кінець, а хто слухав молодець!
Вихователь: - Давайте поплескаємо
в долоньки.
Ведмідь: - Сподобалося.
Вихователь: -А тепер,
малята, Ведмедик хоче з вами пограти.
4. Фізхвилинка
Рухлива гра «У ведмедя во бору»
(Діти виходять
на килим)
(Звучить пісня
«Сліди» із мультфільму «Маша і Ведмідь») і з’являється Маша.
Маша:
- Привіт,
малята, як у вас тут весело! Ідіть за мною!
(Діти разом з
Машею ідуть ланцюжком навколо столів)
(діти сіли на
стільці)
Маша: - Діти, ви здогадалися хто я?
Маша: - Я дуже хочу з
вами пограти, можна?
Діти:
-
Можна!
Вихователь: - Я хочу
показати свої фотографії, а ви, малята, скажіть, що я роблю на цих фото.
5. Дидактична гра «Що робить Маша?»
(Маша показує
дітям картинки, а діти називають дії)
6. Дидактична гра «Склади пиріжки у короб»
Вихователь: - А зараз,
діти, сідайте за столи. Вам треба допомогти Ведмедику скласти пиріжки у короб.
(Робота з картками). Діти проводять олівцем від кожного пиріжка в короб.
Вихователь: - Ви всі
молодці і гарно впоролися із завданням, а ще і Ведмедикові допомогли. А тепер треба
ще допомогти і Маші. Допоможемо?
Діти: - Допоможемо!
Вихователь: - Малята,
Машини подружки хочуть одягти нові плаття і отримати повітряні кульки
відповідного кольору.
· Якої форми повітряна
кулька? (круглої)
7. Дидактична гра «Підбери
подружкам плаття і повітряні
кульки»
Маша:
- Малята,
дякую вам за допомогу! І за це я навчу вас ліпити пиріжки. Спочатку
потренуємося.
8. Пальчикова гімнастика.
Тесто круто замесили
Ух-тух, ух-тух,
Сковородку раскалили,
Ух-тух, ух-тух,
Диди лада ладушки
Испекли оладушки.
Хлоп-шлеп, хлоп-шлеп,
Хлоп-шлеп, хлоп-шлеп
Диди лада ладушки
Гарячи оладушки!
9. Ліплення пиріжків із тіста з начинкою – із гороху та
квасолі.
Вихователь
примовляє: - Пиріжок,пиріжок,
Ми
спекли з грибами
Пиріжок,
пиріжок,
Подаруєм
мамі!
Я печу, печу,
печу,
Діткам всім по
пиріжку.
А для любой
мамочки
Я спекла два
пряничка!
10.Самостійна діяльність дітей під музичний супровід.
(діти складають
пиріжки на тацю)
Вихователь:
А
поки наші пиріжки печуться, я вас запрошую на килимок. Швидше в коло ви
ставайте, - в хороводі закружляйте!
Вихователь:
- Давайте водити хоровод!
Для Ведмедика і
Маші
Всі спекли ми
пиріжки.
Ось такої
ширини,
Ось такої ужини
Ось такої
вишини,
Ось такої смакоти.
Вихователь:
- Дивіться,
малята! Поки ми з вами танцювали, наші пиріжки спеклися. (пиріжки виносить пом.
вихователя). Пригощайтеся, будь-ласка!
Немає коментарів:
Дописати коментар