пʼятниця, 24 лютого 2017 р.

VTS 01 1

ПРИГОДИ СОНЯЧНОГО ПРОМІНЧИКА



Програмовий зміст: спонукати дітей до самостійної  діяльності. Вправляти дітей в кількісній та порядковій лічбі, розрізненні понять «один-багато». Продовжувати вчити дітей співвідносити предмети за кольором, формою та величиною. Закріпити геометричні фігури, кольори та їх відтінки. Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, увагу, мовлення дітей, дрібну моторику рук, відчуття та сприймання.
Викликати у дітей позитивні емоції та враження, виховувати співчуття, бажання допомагати іншому, любов до природи; витривалість, рівновагу, спритність.
Демонстраційний матеріал: Макет ялинки, іграшка Білочки та Песика, силуетне зображення Сонечка з промінцями на магніті; «Розклади шишки та горішки по кошиках» - кошики (2), горішки, шишки;
Роздавальний матеріал до дидактичних ігор: кольорова смужка, «Чарівні рибки» - геометричні фігури; «Знайди половинку м’ячика», «Знайди відповідну тінь тваринки» - прості олівці та індивідуальні картки із завданнями.
Спортивний інвентар: 6 кольорових кубиків, мотузка, 1 тунель (дуги), 2 обручи.

ХІД ЗАНЯТТЯ.
1.    Організація дітей.
До гостей всі поверніться
І гостям усім всміхніться.
(На магнітній дошці силуетне зображення Сонечка без промінчиків)
Вихователь: - Діти, сьогодні ми з вами завітаємо до Сонечка.
Вихователь: -     Поганий настрій зранку -
Надворі плаче хмарка,
Чомусь сумує сонечко,
Не дивиться в віконечко.

Стук-стук у віконечко,
Вийди до нас сонечко.
Без тебе немає ніякого діла,
Ти забарилося, чи захворіло?
Сонечко: - Ні, дітки, я не захворіло –
Я промінчики свої загубило
Вихователь: - Діти, ми зможемо допомогти,
Нашому сонцю проміння знайти?
Діти: Зможемо!!!
Вихователь: - Сонечко, любе, де мандрувало?

Сонечко: Біля зимової річки гуляло,
І в лунку до рибок я заглядало,
Потім у лісі звіряток втішало,
І до домашніх тварин мандрувало.
А потім в садок до дітей завітало,
Та ручки малятам усім зігрівало.
Вихователь: - Треба до річки разом поспішати.
Перший промінчик у рибок шукати.
2.       Д/гра: «Чарівні рибки»
(Діти сідають за столи, на тацях лежать площинні геометричні фігури: овали та трикутники, великі та малі).
Вихователь:
·                 Які у вас геометричні фігури? (овал, трикутник).
·                 Якого кольору великий овал?
·                 Якого кольору маленький трикутник?
·                 Якого кольору маленький овал?
·                 Якого кольору великий трикутник?
Вихователь: - Діти, правою рукою зліва направо, викладіть, будь-ласка, на синю смужку всі овали, а на жовту смужку – всі трикутники.
·                 Скільки всього трикутників?
·                 Скільки всього овалів?
·                 Чого більше, чого менше?
Вихователь: Діти, для того, щоб повернути промінчик Сонечку, треба із геометричних фігур викласти рибку.
(Показ вихователя на магнітній дошці та самостійна діяльність дітей)
Вихователь: - Рибці сподобалось гратися з дітками. Вона дякує за допомогу і дає  малюкам сонячний промінчик.
(вихователь прикріплює на дошку сонечку промінчик).

Вихователь:        А тепер до лісочку треба йти
Та звіряток там знайти.
Тож скоріше малята ставайте,
І у подорож швидше рушайте!
-            Але, для того, щоб потрапити до лісу, треба подолати перешкоди. Ви готові?
(діти виходять із-за столів, та йдуть ланцюжком)
·           На нашому шляху міст через річку (ходьба по мотузці приставним кроком).
·           Далі у нас на шляху печера. Треба проповзти на колінах (повзання під дугами).
·           Перед нами ямки, треба пострибати навшпиньках із ямки в ямку (стрибки.)
·           Далі на нашому шляху – горбочки, треба через них переступити.(переступання через кубики).
Вихователь: Ось ми з вами і потрапили до лісу. За те, що ви подолали всі перешкоди, були сміливими, спритними та витривалими, ми отримуємо ще один промінчик.
Білочка: - Хто до лісу завітав?
Хто всіх звірів налякав?
Вихователь: - Ми не хотіли нікого лякати
Промінчики сонечка прийшли відшукати.
-            Діти, хто це?
Діти: Білочка.
(на килимі стоїть ялинка, перед нею розсипані горішки та шишки)
Вихователь:
Вірш.
Де ти, білочко, живеш?
Що ти,білочко, гризеш?....
-                          А чому ти така сумна?
Білочка: - Я розсипала шишки та горішки. Тепер вони перемішалися!

Вихователь: А давай тобі діти допоможуть їх зібрати?

Білочка: Але я люблю, щоб в мене було все в порядку і до ладу. Тому зберіть шишки у великий кошик, а горішки в маленький.

3.       Д/гра: «Розклади шишки та горішки по кошиках»
Білочка: Дякую вам за допомогу! Ось тримайте в дарунок цей промінчик.

Вихователь: Дітки, я чую, що хтось плаче! Давайте подивимось хто це?  (Вихователь дістає іграшку собачку)
Хто це, діти? (Собачка).
Чого ти плачеш?
Песик: - Я дуже люблю гратися з м’ячиками, але вони всі розірвалися і тепер мені нічим гратися. Допоможіть мені будь-ласка!
Вихователь: - Діти, допоможемо песику? Давайте з’єднаємо однакові половинки м’ячиків і тоді ми зможемо їх відремонтувати.
(Діти сідають за столи, на яких завдання «Знайди половинку м’ячика», прості олівці.)
(самостійна діяльність дітей)

4.   Д/гра «Знайди половинку м’ячика».
Песик: Дякую вам за допомогу! Ось тримайте в дарунок цей промінчик.

Вихователь: - Діти, подивіться - сонечко зраділо і посміхнулось. Але ще не всі промінчики засяяли. Продовжуємо допомагати Сонечку. 

5.       Д/гра «Знайди відповідну тінь». (діти розглядають і називають живих істот)
Вихователь: - Треба уважно розглянути картинку. У живих істот переплуталися тіні. Тінь завжди схожа на свого хазяїна. Давайте допоможемо кожному з них знайти свою тінь. Треба лінією з’єднати кожну істоту з відповідною тінню.
Вихователь: - Молодці, малята. За це завдання ви отримали ще один промінчик. А хочете, ми з ними ще пограємо. Слухайте мої запитання і давайте вірну відповідь.
·           Хто із цих істот  не має лап?
·           У кого із них найдовші вуха?
·           Хто має крила?
·           У якої істоти не має ні хутра, ні пір’їв?
·           Які істоти не літають?
Вихователь:Ой, які кмітливі діти,
Як же мені вас не хвалити, -
Все зробили, все здолали,
Всі промінчики зібрали.

6.       Д/гра «Сонечко яке?»
Вихователь:
·       Дітки, а сонечко яке? (кругла)
·       А якого воно кольору? (жовтого)
·       На яку геометричну фігуру воно схожа? (на коло)
·       Скільки на дошці сонечок? (1)
·       Дітки, уявіть , що ви маленькі сонечка.
7.    Психогімнастика.
(Діти підходять до мольберта і присідають навколішки).
Вихователь: - Ви прокидаєтесь, вмиваєтесь, розчісуєте свої промінчики, піднімаєтесь над землею, в вас багато тепла і світла, ви даруєте землі та всім-всім-всім своє тепло. Ви видихаєте тепло. Ви пролітаєте над землею і все навколо оживає. Від вашого тепла всі навколо посміхаються. Посміхніться, будь-ласка мені. А тепер, подаруйте, свої посмішки нашім гостям.

-        Сонечко, якому ми допомагали, хай нас зігріває, дарує тепло всім і завжди посміхається.

Підсумок заняття.
Вихователь: - Діти, кому ми сьогодні з вами допомагали?
·       Кого зустрічали?
·       А чи сподобалось вам подорожувати до зимового лісу?
·       Тоді ми обов’язково ще колись до нього повернемось.

Вихователь: - А тепер вже час, малята,
                        У садочок вирушати.

(звучить весела мелодія.)

Немає коментарів:

Дописати коментар